[Satisfactory]Patch Notes: Early Access (EXPERIMENTAL) - v0.5.0.9 – Build 172651
BUG FIXES
● Fixed crash when selecting Inverted Ramps (and added a bit of future proofing so it doesn’t happen again)
○ 역방향 경사로를 선택할 때 발생하는 충돌을 수정했습니다 (그리고 다시는 발생하지 않도록 약간의 미래 교정을 추가했습니다).
● Potential fix for a crash related to tireconfig deletion
○ Tireconfig 삭제와 관련된 충돌에 대한 잠재적 수정
● Fixed Nobelisks being invisible when first equipping for Clients
○ 처음 장비할 때 노벨리스크가 보이지 않던 문제를 수정했습니다
● Fixed a rare crash when accessing the Train Station UI as Client
○ 기차역 UI에 액세스할 때 드물게 발생하는 충돌을 수정했습니다.
● Made text prompts on Quick Switch more consistent
○ 퀵 스위치의 텍스트 프롬프트를 더 일관되게 만들었습니다
● Fixed the + and – buttons on the to-do list being highlighted by default when adding items to the list
○ 목록에 항목을 추가할 때 기본적으로 할 일 목록의 + 및 – 버튼이 강조 표시되는 문제를 수정했습니다.
● Fixed Vehicle paths selected from the “All Vehicle Path” tab made by a different vehicle remaining selected wheㅜ returning to the “Load Vehicle Path” tab
○ "차량 경로 로드" 탭으로 돌아갈 때 "모든 차량 경로" 탭에서 다른 차량이 선택한 상태로 남아 있는 것을 선택한 차량 경로를 수정했습니다.
● Fixed a crash in the vehicle system
○ 차량 시스템의 충돌을 수정했습니다.
● Fixed ammo count issues for Clients
○ 클라이언트의 탄약 수 문제 수정
● Fixed remaining issues with Fuel and Vehicles
○ 연료 및 차량에 남아 있는 문제를 수정했습니다
● Vehicle docking wait times are now saved
○ 차량 도킹 대기 시간이 이제 저장됩니다.
● Fixed a bug where vehicles could get stuck docking until their inventories were full
○ 인벤토리가 가득 찰 때까지 차량이 도킹에 갇힐 수 있던 버그를 수정했습니다.
● Fixed broken Water Extractor Snapping (This time for real)
○ 망가진 물 추출기 스냅 수정 (이번엔 진짜로)
● Fixed so patterns are no longer rotated based on foundation rotation (Double for real)
○ 패턴이 더 이상 토대 회전을 기반으로 회전하지 않도록 수정되었습니다 (진짜로 X2)
● Another potential fix for some of the foliage not being able to be picked up/chainsawed in Northern Forest and Rocky Desert/Dune Desert
○ 북부 숲과 바위 사막/사구 사막에서 일부 잎을 주우거나 전기톱으로 톱질할 수 없는 문제를 수정했습니다.
● Fixed Pipeline Pump Mk.1 not playing sounds
○ 파이프라인 펌프 Mk.1이 소리를 재생하지 않는 문제를 수정했습니다
● Actually fixed invisible belts, lifts and pipes sometimes being invisible for Clients (Triple for real!!!)
○ 실제로 수정된 보이지 않는 벨트, 리프트 및 파이프는 때로는 클라이언트에게 보이지 않습니다 (진짜로 X3!!!)
● Fixed so beams properly align their rotations with snapped foundations
○ 빔이 스냅된 토대와 회전을 올바르게 정렬하도록 수정되었습니다
● Fixed beam connectors snapping to the sides of beams
○ 빔 사이드에 빔 컨넥터 스냅핑이 수정되었습니다.
● Fixed issues with beams and pillar snapping
○ 빔 및 기둥 스냅 문제를 수정했습니다.
● Fixed issues when upgrading buildings
○ 건물을 업그레이드할 때 발생하는 문제를 수정했습니다.
● Stackable Pipe and Hyper Tube supports now also properly increase cost in UI when zooping
○ Stackable Pipe 및 Hyper Tube 지지대는 이제 zooping 할 때 UI 비용을 적절하게 증가시킵니다.
● Fixed Conveyor Lifts not properly snapping
○ 컨베이어 리프트가 제대로 스냅되지 않는 문제 수정했습니다.
● Updated Large Billboard to line up with other signs when placed
○ 배치될 때 다른 표지판과 정렬되도록 대형 빌보드를 업데이트했습니다.
● Fixed a Conveyor Lift visual bug when snapping through Floor Holes
○ 바닥 구멍을 통과할 때 컨베이어 리프트 시각적 버그를 수정했습니다.
● Fixed Signs being able to be placed on weird rotations on pillars
○ 기둥에 이상한 회전으로 표지판을 배치할 수 있던 문제를 수정했습니다.
● Fixed some general hologram placement logic
○ 일부 일반 홀로그램 배치 논리를 수정했습니다.
● Fixed some Beam rotation issues and improved how Beam zooping determines direction
○ 일부 빔 회전 문제를 수정하고 빔의 zooping 방향을 결정하는 방법을 개선했습니다.
QUALITY OF LIFE
● Added “Misophonia Mode” under Audio Options, this will replace “munching” sounds with sounds not generated or connected to human interactions
○ 오디오 옵션 아래에 "Misophonia Mode"가 추가되어 "씹는" 소리가 생성되지 않거나 인간 상호 작용에 연결되지 않은 소리로 바뀝니다.
● You can now press F to manually dock a vehicle on a Truck Station
○ 이제 F를 눌러 트럭 스테이션에 차량을 수동으로 도킹할 수 있습니다.
● Added a volume slider for “Manual Mining” under Equipment Volume
○ 장비 볼륨 아래에 "수동 채굴"에 대한 볼륨 슬라이더를 추가했습니다.
● Added tooltips to Vehicle station elements (Hover over)
○ 차량 스테이션 요소에 툴팁 추가(마우스 오버)
● Quite significantly increased network scalability options. This should help with excessive load times on larger saves and for players who have never modified their network settings. (Gameplay > Network Quality)
○ 상당히 증가된 네트워크 확장성 옵션. 이것은 대용량 저장 시 과도한 로드 시간과 네트워크 설정을 수정한 적이 없는 플레이어에게 도움이 될 것입니다. (게임 플레이 > 네트워크 품질)
● Improved feedback when purchasing an item on the AWESOME Shop
○ AWESOME Shop에서 아이템 구매 시 피드백 개선
● Added “Other” as a Category on the Signs Image Browser sub-menu, Added Emotes and CheckIt Icons to it
○ Signs Image Browser 하위 메뉴에 범주로 "Other" 추가, 이모티콘 및 CheckIt 아이콘 추가
● Added Emission Strength (Brightness) and Surface Finish (Matte, Glossy) settings to all Signs
○ 모든 표지판에 방출 강도(밝기) 및 표면 마감(무광, 광택) 설정을 추가했습니다.
DEDICATED SERVERS
● Implemented a first revision of the Save Manager in the “Manage Saves” tab under Server Manager
○ 서버 관리자 아래의 "저장 관리" 탭에서 저장 관리자의 첫 번째 개정판을 구현했습니다.
● Increased the beacon connection timeout to 30 seconds (Previous value was 5 seconds)
○ 비콘 연결 제한 시간을 30초로 늘렸습니다(이전 값은 5초).
'게임 > Satisfactory' 카테고리의 다른 글
댓글
이 글 공유하기
다른 글
-
[Satisfactory]Patch Notes: Early Access (EXPERIMENTAL) - v0.5.0.11 – Build 173131
[Satisfactory]Patch Notes: Early Access (EXPERIMENTAL) - v0.5.0.11 – Build 173131
2021.11.18 -
[Satisfactory]Patch Notes: Early Access (EXPERIMENTAL) - v0.5.0.10 – Build 172929
[Satisfactory]Patch Notes: Early Access (EXPERIMENTAL) - v0.5.0.10 – Build 172929
2021.11.18 -
[Satisfactory]Patch Notes: Early Access (EXPERIMENTAL) - v0.5.0.8 – Build 172183
[Satisfactory]Patch Notes: Early Access (EXPERIMENTAL) - v0.5.0.8 – Build 172183
2021.11.11 -
[Satisfactory]Patch Notes: Early Access (EXPERIMENTAL) - v0.5.0.7 – Build 171579
[Satisfactory]Patch Notes: Early Access (EXPERIMENTAL) - v0.5.0.7 – Build 171579
2021.11.11